mandag den 10. maj 2010

Begyndelsen, på det hele.

Dette er en ren wannabe kopi blog, idéen er tyvstjålet fra Louise, (med tilladelse offcause) - tryk her for at se hendes blog.

Idéen bag den, er at jeg hver dag, vil ta' et nyt billede af mig selv. Hvordan stilen kommer til at se ud, ved jeg ikke helt endnu, men projekter strækker sig over et helt år og jeg håber virkelig jeg kan huske, at gøre det hver dag.

Det minder mig om, en mand, jeg hørte om engang, som lavede sådan noget, hvor han tog ét billede af sig selv, hver dag, fra samme vinkel også kunne man så se hans hår og skæg vokse og sådan. Jeg har ikke set billederne, men jeg eeeeelsker idéen, og har længe drømt om at gøre det - fra samme vinkel. Dét tror jeg dog bare ikke blir aktuelt, men nu må vi se :D

Og jeg vil ikke advare, hvis alt går som det skal, kommer der også billeder, når jeg er syg, har gammel make-up i hele fjæset og hvad ved jeg!


23:05 update;
Okay, der rejste sig hurtigt nogle spørgsmål, da jeg skulle i gang med at tage billedet for i dag.

- Skulle jeg køre webcam stilen eller være kreativ?
- Skulle det være vandret eller lodret?
- Måtte det kun være billeder, som jeg selv havde taget eller gjaldt det også, hvis der var andre, der havde taget billederne af mig?
- Skulle jeg gøre dét der med at køre i en vinkel og prøve at stå på samme måde, ligesom manden dér eller hvordan pokker skulle jeg gribe det an?
- Må jeg bruge billeder, hvor jeg er "klædt" ud?
- Må der være andre mennesker på billederne?
- Skal jeg forklare eller skal billedet tale for sig selv?
- Må billedet være redigeret?

- Må jeg uploade mere end ét billede? (Jeg er jo forfærdelig dårlig til at sortere fra!)

Ja, jeg må jo nok indrømme, at når nu jeg har valgt, at gøre den her blog offentligt for alle og enhver, der skulle snige sig herhen, bliver jeg en smule perfektionistisk...


Todays photo;


1 kommentar:

Louise - This Fictional Life sagde ...

Det er også det jeg syntes er det smukke ved den her ide. Man smider alt, og siger her er jeg, uden omsvøb, og i alle faser af året